اینترنت و شبکه اطلاعات

با گسترش فیبرنوری سرعت اینترنت چند صد برابر می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقات شش شرکت حوزه فناوری و دانش‌بنیان در منطقه ویژه پیام، گفت: «وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای‌فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.»

عیسی زارع‌پور همچنین اظهار کرد: «فردا ده‌ها پروژه رسمی در حوزه فناوری و ارتباطات در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی تعداد زیادی سایت ۵G و افتتاح پروژه‌های فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بخشی از آنها است. امروز در منطقه ویژه اقتصادی پیام شاهد افتتاح چند خط تولید محصولات شرکت‌های ایرانی هستیم که عمده تولیدات آنها در حوزه مخابرات است. این قابلیت وجود دارد که این منطقه به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شود.»

محتوی بیشتر:

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به علت کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های گذشته گفت: «مهم‌ترین اتفاقی که باید برای افزایش سرعت شبکه بیفتد، اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است که از طریق آن فیبر نوری با سرعت نامحدود به همه منازل، شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌رود. این کار شروع شده و با فراگیر شدن آن سرعت اینترنت چند صد برابر می‌شود. با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا پیدا خواهد کرد. در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.»

وی در پاسخ به نحوه خدمات‌رسانی اپراتورها به زائرین ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، استقرار مرکزی برای ارائه رایگان اینترنت به صورت همزمان به هزار نفر در نقطه‌ای از مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان در بسیاری از ایستگاه‌های نجف تا کربلا بخشی از این اقدامات است. ارائه مسیریاب‌های رایگان در قالب پلتفرم‌هایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده و از طریق آن مسیرهایی که می‌خواهند را پیدا کنند، بخش دیگری از این خدمات است.»

منبع: ایسنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا