خانه / فناوری و کسب‌وکار / بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی
بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی

بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی

مترجم: سینا تفنگ‏‏‌چی

نویسنده: Sajjad Ahmad

چه بدانیم و چه ندانیم، هوش مصنوعی در اطراف ما وجود داشته و نقش فعالی در زندگی روزمره ما دارد. باید توجه داشت که هوش مصنوعی، هم می تواند به بهتر شدن زندگی ما کمک کند و هم کسب و کارمان را بهبود بخشد. بر این اساس در این مطلب به سه حوزه بهره مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی اشاره می شود:

۱- بازاریابی

هوش مصنوعی سلطان خودکارسازی بخش بازاریابی کسب و کار است. هوش مصنوعی مخاطبان یا مشتری شما را هر طور که می خواهید دسته بندی می کند؛ این دسته بندی می تواند از نظر علاقه، جمعیت شناسی، وضعیت اشتراک یا هر دسته بندی دیگری که به آن تمایل دارید انجام پذیرد. همچنین می توانید ایمیل هایتان را نیز برای دسته های مختلف مشتریان خود، خودکارسازی و سفارشی کنید. در کنار آن، چت بات هایی وجود دارند که بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را خودکار می کنند. این روبات ها با مشتریان بالقوه شما که از وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی تان بازدید می کنند صحبت کرده، محصولات و خدماتتان را به آنها پیشنهاد داده و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. نکته آخر اینکه با هوش مصنوعی می توانید مشتریان بالقوه خود را بر اساس فعالیت های اجتماعی و علایق آنها مطالعه کرده و تبلیغات خود را به صورتی هدفمند ارائه دهید.

۲- خدمات مشتری

از روزهایی که مجبور بودید یک کارمند تمام وقت را فقط برای پاسخگویی به سوالات مشتریان استخدام کنید، گذشته است. امروز هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام می دهد. اکنون وقتی مشتری پیامی را در وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی شما ارسال می کند، الگوریتم یادگیری ماشینی به یاری تان آمده و متناسب با نیاز او، پاسخ مطلوبی را ارائه می دهد. الگوریتم یادگیری ماشینی می تواند با تماشای فعالیت های مشتری شما، حتی پیش از ثبت درخواست او، موارد موردنیاز برای پاسخگویی را تشخیص دهد؛ بر این اساس می تواند پیشدستی کرده و خواسته او را نیز بیان کند و به این صورت، ضمن تسهیلگری، به هدایت هدفمند و رو به جذب مشتری نیز اقدام کند.

۳- فروش

هوش مصنوعی می تواند با یافتن بالاترین مشتریان بالقوه، فرآیند فروش را متحول کند. برای این مهم لازم است تا به الگوریتم هوش مصنوعی، ویژگی های مورد نظرتان را ارائه دهید تا بتواند رفتار بازدیدکنندگان را بر اساس ویژگی های مدنظر شما مطالعه کرده و نزدیک ترین بازدیدکننده به خواسته های شما را پیدا کند؛ پس از آن با استفاده از تکنیک های بازاریابی می توانید او را به مشتری خود تبدیل کنید. همچنین با ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و CRM می توان نسبت به پیش بینی رفتار خریدهای آینده اقدام کرد؛ بر این اساس هوش مصنوعی می تواند در زمینه مشتریان وفادار یا علاقه مند به خریدهای بعدی نیز به شما آگاهی دهد؛ این مهم سبب خواهد شد تا زمان فروشنده نیز بهینه سازی شده و تلاش خود را به روی مشتریان بالقوه متمرکز کند. بازاریابی، فروش و خدمات به مشتریان، سه عنصر سازنده هر کسب و کاری هستند. آنها را با هوش مصنوعی ادغام کنید و قدرتی جدید را تجربه کنید.

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

در عرصه بازاریابی دیجیتال کجا قرار داریم؟

در عرصه “بازاریابی دیجیتال” کجا قرار داریم؟

 یک مدرس دانشگاه گفت: استقبال از بازاریابی دیجیتال در زمان کرونا نسبت به گذشته مسیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.