خانه / محتوی مرتبط / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟
کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

نویسنده : ناوا هاپکینز – کارشناس بازاریابی PPC   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

در عرصه بازاریابی راهکارهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وجود دارد. این راهکارها یا به عبارت بهتر کانال ها به شما برای تعامل بهینه با مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان در بازار رقابتی را بهبود می بخشد. استفاده از کانال های درست به شما فرصت تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را می دهد. این امر با توجه به هزینه معمول بازاریابی در دنیای کسب و کار می تواند بازگشت سرمایه خوبی برای تان به همراه داشته باشد. این روزها بسیاری از برندها فقط به شیوه های کلیشه ای بازاریابی توجه نشان می دهند. این شیوه ها شاید تاثیرگذاری بالایی برای برند شما به همراه داشته باشد، اما در بلندمدت شما را در کنار کسب و کارهای کلیشه ای قرار خواهد داد. درست به همین دلیل شما باید همیشه به دنبال استفاده از شیوه ها و تکنیک های کاربردی در حوزه بازاریابی باشید. 

توصیه ما در این میان آشنایی با کانال های بازاریابی اصلی است. این کانال ها به شما فرصت بهینه سازی فعالیت برندتان را داده و شرایط تان را نیز بی نهایت بهینه سازی خواهد کرد. در این میان اگر شما مایل به سرمایه گذاری بر روی عرصه بازاریابی هستید، می توانید از توصیه های ما برای هر کدام از کانال های مورد بحث نیز به خوبی استفاده کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

امروزه کانال های اصلی بازاریابی شامل تبلیغات پولی در گوگل، تبلیغات نمایشی در سایت ها، محتوای ویدئویی و در نهایت محتوای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی می شود. این کانال های رسمی به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان برای بازاریابی بهینه را توسعه می دهد. یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه از این چهار کانال استفاده کنید. البته تصمیم‎گیری درباره استفاده از هر کدام بستگی به شرایط برند و نیاز کسب و کارتان دارد. بنابراین شما باید شرایط تان را به خوبی مد نظر قرار داده و براساس آن به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید، در غیر این صورت شانسی در بازار و میان برندهای مختلف برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از کانال های بازاریابی اصلی است. ما ضمن معرفی هر کدام از این کانال ها به بررسی برخی از توصیه های کلیدی در این میان نیز خواهیم پرداخت. در ادامه این نکات را مورد بررسی دقیق قرار می دهیم. 

تبلیغات پولی در گوگل

تبلیغات پولی در گوگل الگوی بسیار ساده ای پیش روی برندها و بازاریاب ها قرار می دهد. بر این اساس شما در ازای پرداخت هزینه برای فعالیت در گوگل شانس نمایش تبلیغات تان در ابتدای هر عنوان جست و جو را خواهید یافت. این امر بستگی به کلیدواژه های مد نظر شما و کاربرانی که مایل به تاثیرگذاری بر روی آنها هستید، دارد. چنین ایده ای می تواند برای شما به عنوان یک بازاریاب جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، می توانید کارتان را با همکاری گوگل به خوبی پیش ببرید. 

یادتان باشد در دنیای امروز گوگل تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. درست به همین دلیل شما باید حواس تان به تمام جزییات در زمینه همکاری تبلیغاتی با این سایت بزرگ باشد. در ادامه برخی از توصیه های کلیدی در این میان را بررسی می کنیم.

داشتن هدف دقیق در ذهن

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

شما برای سرمایه گذاری درست در زمینه تبلیغات در گوگل نیاز به استفاده از شرایط مناسبی دارید. این امر باید اول از همه با شناسایی یک هدف درجه یک شروع شود. شاید این امر اندکی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از برندها در حوزه همکاری تبلیغاتی با گوگل هیچ هدف مشخصی در ذهن ندارند. آنها صرفا به این دلیل که مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند، از دیگر برندها تقلید کرده و بر روی کاربران اثر لازم را می‎گذارند. این امر می تواند برای بسیاری از بازاریاب ها به معنای تلاش برای بهینه سازی کارشان معنا شود. 

یادتان باشد شما در حوزه بازاریابی نیاز فوری به استفاده از شرایط و امکانات پیش روی تان دارید. طراحی یک هدف می تواند در این بین به شما برای بهره برداری تمام و کمال از یک موقعیت بازاریابی کمک کند. حالا که شما مایل به پرداخت هزینه برای همکاری با گوگل هستید، می توانید این کار را به طور حرفه ای دنبال کرده و دست کم با یک یا چند هدف مشخص بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید. 

استفاده از کلیدواژه های درست

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

کلیدواژه های درست به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان در بازار را نیز به طور حرفه ای بهبود می بخشد. یادتان باشد شما برای بهینه سازی کارتان نیاز به استفاده از روند کاری مشخص و دقیقی دارید. کلیدواژه ها تعیین کننده نهایی نمایش محتوای تان برای مخاطب هدف است. پس اگر شما مخاطب هدف خاصی را در ذهن دارید، باید از سوی دیگر کلیدواژه های دقیقی را نیز مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بهره برداری از شرایط کاری تان با دیگر برندها و حتی گوگل پیدا نکنید. این امر می تواند در بلندمدت شرایط شما را به طور چشمگیری ناگوار کرده و موقعیت تان در بازار را نیز بدتر کند. 

کلیدواژه های دقیق به شما فرصت انتخاب درست و منطقی مخاطب هدف تان را می دهد. این امر باید برای شما به مثابه یکی از شیوه های درست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب شود، در غیر این صورت شما شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و شرایط تان نیز به طور چشمگیری بدتر از سایر رقبا می شود. توصیه ما در این میان تلاش برای پیدا کردن یک راهکار درست و منطقی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. 

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی به تمام تبلیغاتی اشاره دارد که در سایت ها یا دیگر فضاهای آنلاین در کنار صفحه یا در قالب بنر برای کاربران نمایش داده می شود. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در حین بازدید از یک سایت کمک کند. نکته مهم در این میان نمایش تبلیغات مورد نظر در فضایی درست است. اگر شما در زمینه تولید لوازم خانه فعالیت دارید، تبلیغات شما باید همیشه در سایت های مرتبط با این محصولات ارائه شود، در غیر این صورت شانس زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نداشته و کارتان نیز به طور مداوم سخت تر از هر زمان دیگری می شود. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها به طور پیشفرض حساب ویژه ای روی تبلیغات نمایشی باز می کنند. اگر شما به دنبال موفقیت در این راستا هستید، توصیه های مورد بحث در این مقاله می تواند به شما کمک نماید. 

ارزیابی فضاهای در دسترس

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

اول از همه شما باید نسبت به فضاهای در دسترس برای جای گذاری تبلیغات تان مطمئن شوید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. نکته مهم در این میان تلاش برای بهبود وضعیت کار‎ تان در این میان است. یادتان باشد اگر شما به دنبال بهره گیری از بهترین نتیجه ممکن در زمینه تبلیغات نمایشی هستید، باید همیشه ارزیابی دقیقی در این راستا صورت دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. این امر می تواند در بلندمدت شما را از فهرست برندهای مورد علاقه کاربران به طور قابل ملاحظه ای خارج نماید. 

ارزیابی فضاهای در دسترس برای نمایش تبلیغات به شما امکان ارزیابی هرچه دقیق تر و حتی انتقاد درباره فضاهای موجود را می دهد. به این ترتیب شما می توانید در طول زمان بهترین گزینه برای کارتان را انتخاب کرده و وضعیت تان را نیز بهبود بخشید. 

استفاده از بنرهای خلاقانه

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

استفاده از بنرهای خلاقانه به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان را نیز به خوبی ارتقا می دهد. در دنیایی که همه کاربران تبلیغات نمایشی تکراری مشاهده می کنند، شما در صورت استفاده از بنرهای متفاوت و خلاقانه امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. 

بی شک طراحی بنر برای بسیاری از برندها امر سختی محسوب می شود. در این صورت شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن سراغ نمونه های آماده رفته یا حتی با ارزیابی عملکرد رقبا وضعیت تان در این میان را بهبود بخشید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه آمادگی تان در این راستا را به طور ویژه ای حفظ کنید، در غیر این صورت خیلی زود شرایط تان در عرصه بازاریابی و کسب و کار وخیم خواهد شد. 

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یکی از نمونه ها و کانال های قدیمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. البته استفاده از ویدئو در بازاریابی دیجیتال نزدیک به یک دهه قدمت دارد. دلیل آن نیز افزایش سرسام آور سرعت اینترنت در طول سال های اخیر است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و شانس تان در این میان را نیز به شدت افزایش می دهد. 

یادتان باشد امروزه ویدئو در اینترنت بیشترین ترافیک را به خودش اختصاص داده است. درست به همین دلیل استفاده از آن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایده بسیار خوبی محسوب می شود. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را نیز ارتقا دهد. 

یادتان باشد در دنیایی که بسیاری از برندها حتی حوصله سر و کار داشتن با ویدئو را ندارند، توانایی شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف وضعیت تان را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. این امر به شما فرصت خوبی برای تعامل نزدیک با مخاطب هدف می دهد. در ادامه برخی از نکات درباره بازاریابی ویدئویی را مرور خواهیم کرد. 

طراحی ویژه پنج ثانیه اول

پنج ثانیه اول در دنیای بازاریابی ویدئویی اهمیت بسیار زیادی دارد. این ثانیه ها به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید پیش از اینکه خیلی دیر شود، ویدئوهایی با ابتدای بسیار عالی طراحی کنید. این ویدئوها شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش داده و موقعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین دلیل شما می توانید در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین ویدئوهایی به راحتی وضعیت خودتان را بهینه سازی نمایید. 

 وقتی کاربران ویدئوی بازاریابی شما را مشاهده می کنند، مهمترین بخش همان ابتدای ویدئو است. اگر شما توانایی طراحی یک شروع مناسب برای ویدئوی تان را داشته باشید، بسیاری از مشکلات تان در عرصه کسب و کار به طور خودکار حل خواهد شد. این امر به معنای جذب ترافیک بالاتر و امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف خواهد بود. درست به همین دلیل این نکته باید همیشه مد نظر شما قرار گیرد. 

تمرکز بر روی پرسونای مشتریان 

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

پرسونای مشتریان نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی آنها دارد. این بخش می تواند فرصت های شما برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را به طور چشمگیری افزایش دهد. بی شک برندی که با توجه ویژه به پرسونا و جزییات منحصر به فرد مشتریانش دست به تولید محتوا می زند، امکان تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدفش خواهد داشت. این امر به شما فرصت بسیار خوبی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. درست به همین دلیل امروزه بسیاری از برندها برای بهینه سازی وضعیت کاری شان به طور مداوم از پرسونای مشتریان در حوزه بازاریابی سود می برند. یادتان باشد در دنیای امروز برندها برای بهینه سازی اوضاع شان در بازار شرایط متمایزی دارند. درست به همین دلیل شما برای بهبود اوضاع تان می توانید همیشه شانس خود در این راستا را آزمایش کنید. 

پرسونای مشتریان در واقع ویژگی های مشخص آنها در رابطه با برند شما یا به طور کلی رفتار خریدشان را نشان می دهد. درست به همین دلیل داشتن یک پرسونای دقیق می تواند به شما در زمینه طراحی محتوای ایده آل کمک شایانی نماید. ایده ما در این میان تمرکز فزاینده شما بر روی طراحی دقیق پرسونای مشتریان در استفاده از این روند برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب تان است. 

یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب فرمت ویدئو شناسایی درست پرسونا و سپس به روز رسانی مداوم آن است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی در حوزه بازاریابی می دهد. پس همیشه باید این نکته کلیدی را در ذهن داشته باشید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز ایده بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار می دهد. یادتان باشد امروزه بسیاری از برندها برای بهبود اوضاع شان در بازار عملا به دنبال استفاده از شرایط مناسب و بهینه در عرصه بازاریابی هستند. این امر می تواند شانس شما در زمینه بهبود عملکرد بازاریابی تان را توسعه دهد. پرداخت هزینه و همکاری تبلیغاتی با شبکه های اجتماعی در شرایطی خاص به برند شما کمک می کند. در ادامه برخی از نکات برای بهره گیری از بهترین نکات در حوزه بازاریابی و تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی را مرور می کنیم. 

استفاده از محتوای تازه

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

شما قرار نیست با یک محتوای قدیمی برای همیشه بر روی مخاطب هدف تاثیرگذاری لازم را داشته باشید. این امر فقط توانایی برندتان را کاهش داده و دیگر فرصتی پیش روی تان برای تعامل با مخاطب هدف قرار نخواهد داد. درست به همین دلیل شما باید همیشه محتوای تازه برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشته باشید. این امر فرصت های پیش روی شما را بی نهایت افزایش داده و شانس بسیار خوبی پیش روی تان قرار می دهد. 

یادتان نرود در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه های بسیار زیادی پرداخت می کنند. با این حساب شما می توانید با تمرکز بر روی استفاده از محتوای تازه کارتان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایید. 

یکی از نکات مهم در زمینه استفاده از محتوای تازه توجه به سلیقه کاربران در این میان است. این امر می تواند برای شما اهمیت و صدالبته جذابیت زیادی داشته باشد. به هر حال برندها ترجیح می دهند مشتریان از پیدا کردن ویدئوها یا محتوای تبلیغاتی شان خوشحال شوند تا اینکه خیلی بی سر و صدا از کنار آن عبور کنند. 

توجه به محدودیت های حریم شخصی

شما قرار نیست برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی تمام قوانین مربوط به حریم شخصی را زیر پا بگذارید. این امر می تواند در بلندمدت برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی شانس تان در این میان را نیز کاهش دهد. احترام به حریم شخصی کاربران همیشه باید در اولویت فعالیت برند شما قرار گیرد، در غیر این صورت خیلی زود جایگاه تان در شبکه های اجتماعی به طور قابل ملاحظه ای در خطر قرار می گیرد. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهینه سازی اوضاع کاری شان نیاز به استفاده از شرایط متنوعی دارد. یکی از این شرایط مربوط به شناسایی قوانین مربوط به حریم شخصی در هر شبکه اجتماعی و احترام به تمام آنهاست. 

خوشبختانه امروزه قوانین مربوط به شبکه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف یکسان است. درست به همین خاطر شما با مرور یکباره این قوانین می توانید فرصت تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور ویژه ای افزایش دهید. یادتان باشد در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از شرایط ویژه ای دارند. این امر می تواند برای شما به مثابه یکی از مهمترین روش ها در ساماندهی اوضاع کاری تان محسوب شود. درست به همین دلیل شما باید همیشه کارتان در این میان را به خوبی مدیریت کرده و شانس تان در این راستا را نیز بهبود بخشید. 

هدف گذاری بر روی مخاطب های شبیه به هم

کانال های بازاریابی اصلی کدامند؟

وقتی شما یک مخاطب هدف دقیق دارید، باید برای هدف گذاری بر روی سایر کاربران نیز از همان الگوی مخاطب هدف تان سود ببرید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با کاربران در شبکه های اجتماعی می دهد. یادتان باشد اگر الگوی تبلیغاتی تان در شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری قابل ملاحظه ای دارد، شما می توانید به خوبی از همان شیوه در بلندمدت استفاده کنید. این امر شما را به خوبی در کانون توجه کاربران قرار داده و فرصت های بسیار خوبی پیش روی تان قرار می دهد. به این ترتیب شما می توانید همیشه شانس تان برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را افزایش داده و وضعیت تان در این میان را توسعه دهید. 

بی‎تردید بسیاری از برندها در دنیای تبلیغات و کسب و کار از فرصت های تبلیغاتی شان به بهترین شکل ممکن سود می برند. در این میان شما باید به فکر آینده تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز باشید. درست به همین دلیل توصیه ما در این میان استفاده از تکنیک های تازه و دقیق است. در این صورت شما برای همیشه فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه کاربران قرار می دهد. 

منبع: فرصت‌امروز

حتما ببینید

چگونه NFT ها آینده املاک و مستغلات را متحول می‌کند؟

چگونه NFT ها آینده املاک و مستغلات را متحول می‌کند؟

حسین قطبی املاک و مستغلات با استفاده از فضای وب ۳، NFT‌ ها این قدرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.