اپلیکیشن و نرم افزارامنیت اطلاعات

هکرهای اسرائیلی پشت پرده جاسوسی از کاربران واتساپ

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

واتساپ یک بار دیگر یک شرکت اسرائیلی را به جاسوسی و هک اطلاعات بسیاری از مقامات، فعالان حقوق بشر و بسیاری دیگر از کاربران این پیام رسان متهم کرد.

پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا، سال گذشته جنجال های متعددی در خصوص جاسوسی یک گروه هکری اسرائیلی از مقامات رسمی برخی از کشورهای جهان، فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و خبرنگاران از طریق اپلیکیشن واتساپ در فضای مجازی منتشر شد.

همان زمان نیز شرکت واتساپ که یکی از بزرگترین و موفق ترین زیرمجموعه های فیسبوک به شمار می‌رود، انگشت اتهام را به سمت یک شرکت اسرائیلی توسعه دهنده نرم افزارهای جاسوسی و هکری تحت عنوان NSO Group نشانه گرفت و در ۲۹ اکتبر شکایتی رسمی را علیه این گروه هکری تنظیم کرد و تحویل دادگاه عالی در خصوص رسیدگی به این پرونده داد.

حالا در تازه ترین گزارشی که در گاردین آمده است، واتساپ یک بار دیگر در اسناد و مدارک جدید خود که تحویل این دادگاه عالی داده است، شرکت اسرائیلی NSO Group را به نفوذ، هک و جاسوسی از اطلاعات ۱۴۰۰ نفر از کاربران اپلیکیشن پیام رسان واتساپ متهم و خاطرنشان کرده است که این گروه از هکرها و مجرمان سایبری با سوء استفاده از سرورهای مستقر در ایالات متحده، داده‌ها و اطلاعات مهمی از مقامات ارشد دولتی و فعالان حقوق بشر و خبرنگاران در سراسر جهان را به سرقت برده و به آنها دسترسی پیدا کرده اند.

سال گذشته منابع خبری رویترز عنوان کرده بودند که برخی از اهداف این هکرها در ایالات متحده آمریکا، بحرین، مکزیک، پاکستان، هند و امارات متحده عربی بوده اند.

شرکت مذکور که در شمال تل آویو مستقر شده است، پیشتر اعلام کرده بود که فناوری این شرکت به واسطه مجوزهای صادر شده به دولت‌ها فروخته شده است تا علیه جنایت و تروریسم به کار گرفته شود.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا