شهر هوشمند

شهرداری مادرید دیجیتال می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شهردای مادرید برای رفاه حال شهروندان، روند تمام مراجعات به اداره‌های مختلف شهر را به صورت دیجیتالی میسر کرده است به‌طوری‌که نیازی به مراجعه حضوری به هیچ اداره‌ای دیگر وجود نخواهد داشت.

وقتی نوبت به تعاملات اداری روزانه با شهروندان می‌رسد، منطقه مادرید آماده می‌شود تا به طور کامل دیجیتالی شود. این کار از طریق حساب دیجیتال شهروندی جدید امکان پذیر خواهد بود که طراحی و ساخت آن توسط وزارت اداره محلی منطقه به مناقصه گذاشته شده است.

در اصل، حساب دیجیتال شهروندی یک نمایه آنلاین شخصی (یا کیف پول) خواهد بود که به ساکنان منطقه این امکان را می‌دهد که همه چیز از مراجعه به اداره‌های مختلف و انتظار در صف را فراموش کنند و از راحتی بودن به صورت دیجیتال در ادارات دولتی لذت ببرند.

این پلتفرم جامع و چندکاناله است، بنابراین مهم نیست که آیا می‌خواهید اطلاعاتی در مورد مدرسه فرزندان خود به دست آورید یا برای یارانه اجاره مسکن درخواست دهید، می‌توانید همه آن را با استفاده از آن انجام دهید.

هر ساکن منطقه مادرید هویت دیجیتالی خود را خواهد داشت و حتی می‌تواند اسناد را به طور دیجیتال امضا کند یا قرار ملاقات‌های خود را برنامه‌ریزی کند. به همین ترتیب، تطبیق نمایه با توجه به ترجیح کاربر مانند سن یا وضعیت خانوادگی و کاری امکان پذیر خواهد بود.

علاوه بر این، از طریق یک سیستم اطلاع‌رسانی ساده، وضعیت هر تراکنش مانند درخواست مزایا، مالیات، هزینه‌های پرداختی، کمک‌های دریافتی یا سوابق اجتماعی و بالینی به صورت بلادرنگ گزارش می‌شود.

حساب دیجیتالی شهروند از طریق یک ربات، چت کمکی را ارائه می‌دهد که به سوالات مکرر پاسخ می‌دهد یا با کاربر در ارسال درخواست‌ها به شیوه‌ای هدایت شده، از جمله تعامل صوتی، همکاری می‌کند.

ارائه این سرویس در کانال‌های وب و موبایل آغاز می‌شود و تخمین زده می‌شود که اولین نسخه آزمایشی این اپلیکیشن در بهار سال ۲۰۲۳ آماده شود.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا