شهر هوشمند

ساختار مدیریت کنترل بر ترافیک شهرداری شیراز هوشمند می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به توسعه فناوری‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در دور جدید، رسیدن به اهداف شهر هوشمند به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

هادی شه دوست شیرازی گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز در دهه ٨٠ با تلاش جمعی از جوانان متخصص راه اندازی شده است، کنترل سنتی و نیمه مکانیزه دیگر پاسخگوی حجم ترافیک در کلانشهر شیراز نیست بنابراین باید تلاش کنیم تا به سمت ساختار هوشمند در حوزه کنترل ترافیک حرکت کنیم.

او با تاکید بر توجه به سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر کنترل هوشمند ترافیک، گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله سرمایه انسانی متخصص و فن آوری‌های موردنیاز توسط شهرداری شیراز فراهم شده و آمادگی لازم برای حرکت به سمت هوشمندسازی در عرصه‌های مختلف به ویژه حمل و نقل و ترافیک وجود دارد.

معاون شهردار شیراز از نصب و راه اندازی سامانه‌های هوشمند اطلاع رسانی شهری VMS (تابلو‌های پیام نمای خبری) به عنوان یکی از پروژ‌ه‌های مهم هوشمندسازی در بخش کنترل ترافیک اشاره کرد و گفت: در بهار امسال ١٨ سامانه جدید نصب و راه اندازی شده و نصب بیش از ٢۴ سامانه در دست اجرا است.

شه دوست شیرازی به بهره برداری از سامانه‌های جدید کنترل تخلفات رانندگی اشاره و گفت: با افتتاح ۱۲ سامانه جدید هوشمند کنترل سرعت مبتنی بر نظارت تصویری، مجموع سامانه‌ها به ۵٠ سامانه رسیده است و تا پایان سال ۱۷ سامانه دیگر راه اندازی و مطالعات ۳۴ سامانه جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

شه دوست شیرازی از اتصال بیش از ٧٠ نقطه از تجهیزات هوشمند سطح شهر به شبکه فیبر نوری در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: فرآیند هوشمند سازی نظارت و کنترل ترافیک در قالب پروژه‌های بهم پیوسته با اتکا به تکنولوژی و دانش هوش مصنوعی تعریف شده است تا شهروندان بتوانند در گستره فناوری اطلاعات و ارتباطات از آخرین خدمات هوشمند در زمینه ترافیک بهره‌مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا