امنیت اقتصاد دیجیتال

سرقت بیت کوین با سوءاستفاده از اسپیس ایکس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک کانال یوتیوب با سوءاستفاده از ویدئوی کنفرانس خبری ناسا درباره پرتاب فضانوردان با کپسول شرکت اسپیس ایکس، سعی دارد بیت کوین کاربران را سرقت کند.

کلاهبرداران ارزهای مجازی مدت ها است که از حساب کاربری الون ماسک سواستفاده می کنند.

تقریبا هر بار که ماسک توئیتی منتشر می کند، انبوهی از حساب های کاربری جعلی او  سعی می کنند با فریب دادن طرفداران و کاربران دیگر  ارز مجازی های آنان را سرقت کنند و به نظر می رسد در این راه بسیار ماهر شده اند.

پس از آنکه اسپیس ایکس کپسول کرو دراگون را همراه ۲ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد، یک ویدئو در یوتیوب، فیلم ناسا از کنفرانس خبری مربوط به این عملیات را به طور آنلاین پخش می کند.  این درحالی است که عملیات پرتاب کپسول کرو دارگون در ۳۰ می انجام شده است. همراه این ویدئوی جعلی یک کدQR وجود دارد که بیت کوین های جعلی برای کاربران می فرستد.

همچنین انبوهی از پیام های منتشر شده توسط بات ها برای این ویدئو وجود دارد که از این کلاهبرداری ها پشتیبانی می کنند. کارشناسان امنیت سایبری تخمین می زنند تعداد زیادی از  ۱۶ هزار بازدید کننده این پست ربات باشند.

نام این حساب کاربری در یوتیوب «اسپیس ایکس» است و بیش از ۱۳۰ هزار کاربر دارد.

کلاهبرداری های مربوط به رمز ارزها سال هاست که جریان دارند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ میلادی توسعه دهندگان نرم افزارهای امنیتی به طور تصادفی یک شبکه با حداقل ۱۵ هزار بات توئیتری کشف کردند که کلاهبرداری های مشابه نمونه گفته شده انجام می دادند.

منبع: مهر به نقل از فیوچریسم،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا