دسته‌بندی نشده

باید انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی با ثبت نام و تایید صلاحیت جدید برگزار شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی بر اساس ثبت نام مجدد و تایید صلاحیت جدید برگزار شود.

مجتبی توانگر، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی در هفته های آینده گفت: ایجاد اتحادیه های تخصصی برای کسب و کارهای مجازی و لزوم تفکیک اتحادیه به حداقل دو اتحادیه توزیعی و خدماتی، موضوع مهمی است که بر اساس اهمیت آن قرار شد انتخابات کسب و کارهای مجازی برگزار شود.

وی یادآور شد: بر این اساس مقرر شد قبل از برگزاری انتخابات، مجددا ثبت نام کاندیداها با چارچوب جدید انجام شده و سپس انتخابات برگزار شود. طبق آخرین مذاکراتم با وزیر صمت مقدمات انتخابات پس از تفکیک در حال انجام است. البته فشارها و سنگ‌اندازی‌هایی از بیرون و داخل وزارتخانه برای جلوگیری از اجرای دستور وزیر وجود دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورا اسلامی با بیان اینکه قطعا برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی بر اساس لیست سال گذشته نیست، افزود: اگر قرار باشد انتخابات بر اساس لیست سال گذشته انجام شود شبیه این است که انتخابات مجلس با لیست کاندیداهای دوره قبل برگزار شود؛ واضح است که در این یک سال افراد جدیدی در این حوزه فعال شده اند و باید به آنها هم برای فعالیت و حضور در اتحادیه فرصت داده شود.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر از ثبت نام قبلی بیش از یکسال گذشته و احراز صلاحیتها معتبر نیست. لازم است لیست مجددا باز شده و ثبت نام انجام شود. هر اقدامی غیر از این روند خلاف قانون بوده و پیگیری نهادهای نظارتی را موجب می‌شود.

توانگر همچنین تاکید کرد: در صورت بروز تخلفی در هرکجا و هر زمان بایستی پیگیری صورت گیرد. برای این منظور هیات عالی نظارت تکالیفی دارد، بنده نیز به عنوان نماینده مردم برای احقاق حق پیگیر موضوع خواهم بود همان طور که در این مدت موضوع را از وزیر و معاونین مربوطه پیگیری کردم .

وی در پایان با بیان اینکه وزیر صمت قول پیگیری مجدانه برای تشکیل دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی به جای یک اتحادیه فعلی را داده است، گفت: برای تخصصی شدن اتحادیه کسب و کارهای مجازی ، معاونت تجارت و خدمات وزیر صمت در حال ابلاغ چارچوب و دستورالعمل مربوطه هستند و قطعا این اتفاق مطابق قانون پیش می رود و کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز پیگیر این موضوع است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا