آخرین خبرها
مبنای قانونی صدور نماد اعتماد الکترونیکی
مبنای قانونی صدور نماد اعتماد الکترونیکی

مبنای قانونی صدور نماد اعتماد الکترونیکی

مواد قانونی و ضوابط اجرایی که ضرورت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را برای فروشگاه های اینترنتی الزام آور می کند، عبارتند از

۱-الحاقیه آیین نامه اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب فروشگاه های االکترونیکی ( تبصره ۱ ماده ۱۲ قانون نظام صنفی)

بند ۱۲- ۴ ماده۴،کسب نماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و رعایت ضوابط راه اندازی وب سایت تجاری را،جهت دریافت پروانه کسب فروشگاه های الکترونیکی الزام آور می نماید. 

۲-برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی مصوب ۸۴:  

ماده ۴۰- وزارت بازرگانی مکلف است در چارچَوب استانداردهای تجارت الکترونیکی اقدامات زیر را انجام دهد:

  • ایجاد  و راه اندازی پورتال اصناف تا پایان شهریور سال ۱۳۸۵ .
  • نوسازی شبکه بازرگانی از طریق یکپارچه سازی فعالیتهای اطلاع رسانی، گسترش بازارهای داد و ستد الکترونیکی مبتنی بر فناوری خدمات وبی

۳- قانون  برنامه چهارم: 

فصل دوم -تعامل فعال با اقتصاد جهانی

ماد ه ۳۳ ـ به منظور نوسازی و روانسسازی تجارت ، افزایش سهم کشور در  تجارت بین الملل ،توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات ، تقویت توان  رقابتی  محصولات صادراتی کشور در بازهای بین المللی و به منظور گسترش  کاربرد فناوری  ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگانی و تجارت در قالب  سندملی بازرگانی کشور، دولت مکلف است اقدامات لازم را انجام دهد.

ط  ـ با تجهیز دستگاهها و واحدهای مربوطه و با رعایت استانداردها و چارچوب نظام بازرگانی و تجارت الکترونیکی ،اقدامات لازم را توسط دستگاههای یاد شده به شرح زیر انجام دهد:

۳- ایجادبازارهای مجازی .

۴ ـ انجام فعالیتهای تدارکاتی ومعاملاتی در قالب تجارت الکترونیکی از سال دوم برنامه.قانونی صدور تبصر ـ کلیه بنگاههای تجاری و شبکه های توزیع موظفند استانداردهای ابلاغی از سوی وزارت بازرگانی  را در جهت نوین سازی شبکه های توزیع کشور و پیوستن به سازمان تجارت جهانی رعایت نمایند.

اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

ماده۳ـ وظایف مرکز عبارت است از:

۱ –  برنامه ریزی ، ارایه راهکارها ، پشتیبانی و نظارت به منظور:

پ-فرهنگسازی و ،موزش جهت توسعه و ترویج استفاده از تجارت الکترونیک در فرآیندهای کسب وکار مبتنی بر استانداردهای ملی و بین المللی.

ت- توسعه کاربردها نوآوریها در جهت دست یابی به منافع تجارت الکترونیکی در اقتصاد کشور.

ث-توسعه فعالیتهای تدارکاتی و معاملاتی به صورت تجارت الکترونیکی.

ج- استانداردسازی فعالیتهای اطلاع رسانی تجاری.

چ ـ حمایت از گسترش بازارهای داد و ستد الکترونیکی.

ح- ساماندهی فعالیت سایتهای تجارت الکترونیکی کشور.

خ- فراهم سازی زمینه  تعاملات ملی و بین المللی در تجارت الکترونیکی.

د- تسهیل تجارت از طریق استفاده از ابزارها،مدل و استانداردهای تجارت

۴-تدوین و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات استاندارد و یکپارچه در حوزه اطلاع رسانی تجاری به صورت الکترونیکی.

۸ ـ ایجاد و توسعه نظام ملی طبقه بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات.

۱۱-ارایه چارچوب و ظوابط حمایت از مصرف کنند گان در فضای تجارت الکترونیکی بر اساس فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی

جهت دریافت فایلpdf الزامات قانونی ساماندهی کسب و کار الکترونیکیاینجا کلیک نمایید

 

حتما ببینید

قانون تنظيم بازار غيرمتشکل پولي

قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی

ماده ١– اشتغال به عملیات بانکی توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی تحت هـر عنـوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *